Sparvpapegoja bortskänkes
Jag har en grön sparvpapegoja (hane) som är 4 år.
Då jag inte har möjlighet att ha kvar honom där jag nu bor, söker jag nu ett nytt hem åt honom.
Jag vill att den som ska ta över honom har en partner till honom (eller planerar att skaffa en hona, då de inte är menade att leva ensamma) och där han får flyga runt varje dag. Vill inte att han ska vara instängd i en liten bur hela dagarna. Han förlorade tyvärr sin partner för ett tag sedan, då hon flög ut.
Jag hade en 70 kvm lägenhet som jag har haft mina fåglar fritt flygande i och en stor papegojbur.
Han biter inte på tapeter, sladdar eller liknande.
Han är inte handtam men han kan komma och sätta sig på fingrer om man håller i exempelvis hirskolv i burens öppning om man har lite tålamod.
Om detta skulle vara någon som är intresserad att ta över min fina Yoshi så hör gärna av Er.
Hej såg ditt inlägg om sparvpapegojan.
Har du den kvar och vart finns den?
Ja, han finns kvar.
Jag bor i Vara
Det var inte så långt bort. Jag bor i Vänersborg.
Vad har du tänkt för honom och vad hänger med?
Jag har tänkt att skänka bort honom till ngn så jag vet att han får det bra.
Du får gärna berätta lite vad du har att erbjuda honom/hur han kommer att få det hemma hos dig. Har du tänkt ordna en partner åt honom, kommer han få vara ute och flyga i ett något större rum varje dag etc?
Jag har ju honom tillsammans med mina undulater, så har en stor bur. Om jag kan hitta någon annan lite mindre bur till mina undulater, kan du ta med buren. Har ju klätterställning, mat- vattenskålar.
Jag har en stor GD rival bur på hjul som kommer vara öppen hela dagar precis som mina undulater har det. Om dom har vardagsrum och mitt sovrum att röra sig fritt i.
Vad härligt att höra! Låter toppen
Men har du tänkt att skaffa en sparvpapegoja till? Då denna arten är inte menad att leva ensam, utan de behöver en partner (de kallas även för lovebird)
Jag hade 2 sparvpapegojor, men tyvärr flög min hona ut och då jag flyttade i samma veva har jag inte plats i mitt nya boende, så därför fösöker jag hitta ett nytt boende till honom.
Ja det har jag tänkt och söker överallt efter en hona.
Har fått tag på en sparv papegoja nu.
Nemen, men vad kul =)
Får vi hoppas att de tycker om varann då ☺
Vet inte hur du vill gå vidare, vill du komma hit och kika på lille vännen här eller hur känner du?